סדרת הספרים הפופולארית 'כה עשו חכמינו'

"כה עשו חכמינו" היא סדרת ספרי ילדים נודעת שכתבה יוכבד סגל. סדרת הספרים הפופולארית 'כה עשו חכמינו' מורכבת מחמישה כרכים מלאים בסיפורים המותאמים לילדים מהתלמוד והספרות המדרשית, תוך התמקדות בחכמתם ובתורת חכמים. הספר הראשון בסדרה, שנקרא גם הוא "כה עשו חכמינו", ראה אור במקור ב-1976 ופורסם מחדש ב-2007.

מטרה הספרים

מטרת הסדרה היא להכיר לילדים צעירים את ערכי האתיקה ותורותיהם של חז"ל, תוך העברת דברי מוסר וחכמים, רעיונות עמוקים ויסודות התורה. בתחילה, הסדרה התחילה כדף מידע שבועי לגננות ובהמשך התפתחה לפורמט של ספר.

הנושאים המרכזיים הנלמדים בסדרה

ענווה: ענווה היא ערך חשוב המודגש בסדרה. זה מתייחס ליחס צנוע ומכבד כלפי עצמנו ואחרים. הסיפורים והתורות בספר מטרתן להנחיל לילדים את ההבנה שגדולה אמיתית טמונה בהיותם ענווים ולא בחיפוש אחר גאווה מוגזמת או ריכוז עצמי. באמצעות דוגמאות של חכמים, מעודדת הסדרה את הילדים לתרגל ענווה באינטראקציות שלהם עם אחרים ולהעריך את הצניעות כסגולה.

שבת: השבת, יום המנוחה היהודי, הוא נושא משמעותי נוסף שנחקר בסדרה. הספר מדגיש את החשיבות של שמירת השבת וכיבוד השבת כזמן קדוש ומיוחד. הוא עשוי ללמד ילדים על הטקסים, המסורות והערכים הקשורים לשבת, כגון הדלקת נרות, אמירת ברכות, בילוי עם המשפחה,

כבוד לאבא ואמא: הסדרה מלמדת ילדים על הציווי במסורת היהודית המדגישה את חשיבות כיבוד ההורים והקשבה להם. על ידי הצגת יחסי הורים וילדים חיוביים, הסדרה שואפת לעודד ילדים להעריך ולכבד את הוריהם, לטפח קשרים משפחתיים חזקים ולהנחיל את הערך של אדיקות משפחתית.

לסיכום, הסדרה 'כה עשו חכמינו' מאת יוכבד סגל באתר https://yefe.co.il היא אוסף של חמישה כרכים של ספרי ילדים, שיצאו במקור ב-1976 ויצא לאור מחדש ב-2007, המעבד סיפורים ותורות מהתלמוד והספרות המדרשית להקניית ערכי מוסר, במטרה להפגיש את הקוראים הצעירים עם חוכמתם ותורתם האתית של חז"ל באופן מושך ומלמד.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
אני מקום ראשון בחיפוש של גוגל, למה לי לעשות גם קידום ממומן?
במטרה להצליח לגרום לאתר האינטרנט שלכם להיות פעיל ורווחי ככל הניתן קיימת חשיבות רבה לפעול נכון לקידום...
קרא עוד »
אוק 22, 2019
חשיפת תובנות חיוניות לגבי הצורך בכרטיסי סים בתשלום מראש
בעולם המהיר של היום, תקשורת סלולרית הפכה לחלק הכרחי מחיי היומיום. כסמכות בתחום, אני שואפת לשפוך אור על...
קרא עוד »
פבר 20, 2024
מדריך מקיףי לשירותי מחשוב – הבנת היסודות
שירותי מחשוב הפכו לחלק בלתי נפרד מהנוף הדיגיטלי המודרני שלנו, ומציעים מגוון רחב של פתרונות המעצימים...
קרא עוד »
אוג 14, 2023